چرا تهیه ست اداری با طراحی حرفه ای و خوب برای کسب و کار و تجارت شما ضروری میباشد

اهمیت داشتن ست اداری با طراحی خوب

هدر قسمت بالای سربرگ را شکل میدهد. از دید تجاری، سربرگ معمولا شامل لوگو و نام شرکت میباشد. همچنین ممکن است شامل آدرس پستی و کد پستی و یا ایمیل و شماره تلفن نیز باشد.
در واقع شما باید تمامی اطلاعات تماس خود را در قسمت سربرگ ذکر کنید. بنابراین حال که میدانید سربرگ چیست، اجازه دهید نگاهی به این موضوع که چرا داشتن ست اداری برای کسب و کار شما ضروری میباشد و چه فاکتورهایی یه طراحی را خوب و حرفه ای میکند.

چرا داشتن سربرگ ضروری میباشد؟
لوگوی شرکت:

شرکت شما به دلایلی لوگو خواهد داشت، و این لوگو معرف برند و خدمات ارائه شده توسط شرکت شما میباشد و همچنین در برسمیت شناختن شما توسط مشتریان تاثیر بسزایی دارد. بنابراین با قرار دادن لوگوی شرکت بر روی ست اداری، در واقع شما نام تجاری (برند) و همچنین ماهیت شرکت خود در معرض دید همکاران و مشتریان قرار میدهید.

هویت برند خود را پشتیبانی نمایید:

همه شرکتها متمایل به متقاعد کردن مشتریان خود در جهت اینکه بهترین خدمات و یا ارزان ترین محصولات را ارائه می دهد هستند. سربرگ شما نقش مهمی دررساندن این پیام ایفا میکند.

اگر حرفه ی شما ارائه سرویس های لوکس و مجلل میباشد، مثلا خدمات سفارشی، سربرگ شما باید مجلل و لوکس باشد، خواه با یک طراحی زرق و برق دار، و یا با رنگ و فونتی جذاب! هنگامی که شما این خصوصیات را به آن اختصاص دادید، اطمینال حاصل نمایید که تمام فرایند ارتباطات تجاریتان برای انسجام بیشتر به آنها پایبند باشید.

اقتدار و مشروعیت کسب و کارخود را به نمایش بگذارید:

نه تنها سربرگ و ست اداری شرکت شما هویت شرکت شما را نشان می دهد و این امر مالکیت برند شما را تثبیت مینماید و اعتبار نامه تجاری شما را نگه میدارد.

چه اصولی در طراحی یک سربرگ (ست اداری) خوب تاثیر گذار است؟
اصول طراحی ست اداری
سادگی:

سربرگ شما باید خوانا باشد، بنابراین انتخاب یک طراحی نسبتا ساده واقعا مهم است. سربرگ شما باید متشکل از نام و لوگوی شرکت ، و همچنین هر گونه اطلاعات مربوط به تماس با شما باشد.

اطلاعات تماس:

باید اطمینان حاصل نمایید که افراد با نگاه کردن به سربرگ شما می توانند به راحتی اطلاعات تماس با شما را بیابند. بنابراین این به این معنی است که.شما باید اطمینان حاصل نمایید که اطلاعات درج شده بجا و بروز میباشند.

استفاده از دو فونت کافیست:

به طور کلی، شما نباید بیش از دو فونت در طراحی سربرگ خود استفاده کنید. یک فونت که نشان دهنده تصویری از برند شما میباشد را انتخاب نمایید. ممکن است شما تصمیم بگیرید که از فونتی خاص برای تمامی تبلیغات و ارتباطات خود استفاده نمایید،که اگر چنین است، از همان فونت برای طراحی سربرگ خود نیز استفاده نمایید.

انتخاب رنگی اختصاصی برای شرکت:

از آنجا که سربرگ نشانگر کسب و کار و اصول شرکت شما میباشد باید مطمئن شوید که در طراحی آن از رنگهایی که برای شرکت اختصاص داده شده استفاده نمایید. برای مثال شرکتی که محصولات مرتبط با کریسمس را به فروش میرساند، به احتمال زیاد رنگ قرمز و سبز را به جای رنگ زرد انتخاب کند، چرا که این رنگها برای مردم یادآور تعطیلات هستند.

در زیر نمونه هایی از سربرگ با طراحی موفق را مشاهده خواهید نمود:

اکنون با نگاهی موشکافانه به برخی از نمونه های موفق در طراحی سربرگ به بررسی دلایل اتخاب این سربرگها میپردازیم. به خاطر داشته باشید تا زمانی که شما اطلاعات لازم را در ست اداری خود درج نمایید، و طرح خود را منطبق برپایه و اساس و هویت برند خود طراحی کنید، جایی برای اشتباه باقی نمی گذارید.

نمونه ست اداری آرایشگاه Dylan
نمونه طراحی ست اداری

این سربرگ ساده برای یک آرایشگاه بسیار مناسب و تاثیر گذار است. با مشاهده نماد شانه، شما به راحتی قبل از خواندن نام شرکت به به نوع خدمات پی میبرید. طراح از فونتی با رنگ آبی و استفاده از حروف انگلیسی بزرگ برای برجسته نشان دادن کلمات استفاده کرده است. او همچنین از شماره تلفن، آدرس پستی و ایمیل برای افزایش اعتبار استفاده کرده است.

نمونه ست اداری RedBrick
نمونه طراحی ست اداری

برای طراحی لوگوی شرکتی که نام آن RedBrick است دست شما به عنوان ظراح خیلی باز نیست و در واقع کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. با این حال، سادگی این طرح از دلایل کارآمدی آن است - شما حتی نیاز به خواندن نام این شرکت برای اینکه حدس بزنید که کار این شرکت چیست ندارید. همچنین انتخاب دو طیف رنگی مختلف از قرمز، وهمینطور پس زمینه قرمز و سفید برای کارت ویزیت بسیار جذاب میباشد- ساده، اما موثر.

منبع: szaboka.com
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!